Σχετικά με τη λειτουργία των ΣΕΚ
ΥΠΕΠΘ Γ2 /1921/5.6.90
ΘΕΜΑ :
Σχετικά με τη λειτουργία των ΣΕΚ
Σχετικά με το ΕΠ 88/20.9.89 έγγραφό σας απαντούμε τα εξής για κάθε
ερώτημα με τη σειρά που τα αναφέρετε .
1. Σύμφωνα με σχετική γνωμοδότηση του Τμήματος Οργάνωσης και Μεθόδων του
ΥΠΕΠΘ βάσει των άρθρων 6 και 7 του Ν.48/75 (ΦΕΚ 108/Α) και στη ΣΤ5 /2/24.1.1983
(ΦΕΚ 55/Α) απόφαση του ΥΠΕΠΘ τα ΣΕΚ θεωρούνται δημόσιες αρχές και
δικαιούνται να έχουν δική τους σφραγίδα .
2. Τα ΣΕΚ πρέπει να έχουν , και έχουν , όλα τα επίσημα βιβλία που χρειάζονται για
να λειτουργήσουν σαν ανεξάρτητες Δημόσιες Υπηρεσίες .Επίσης στον αριθ.1 παρ.8
της Δ4/162/28.3.89 (ΦΕΚ 238/Β) κοινής ...
Υπουργικής απόφασης , που ρυθμίζει θέματα
σχολικής περιουσίας , δαπάνες λειτουργίας σχολικών μονάδων , διοίκηση
σχολικών επιτροπών κ.λ.π. αναφέρεται και το ΣΕΚ σαν σχολική μονάδα . Άρα ο
Δ/ντής του ΣΕΚ πρέπει να συμμετέχει στην σχολική επιτροπή .
3. Η προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού από τα τελωνεία της χώρας μπορεί να
γίνεται με απευθείας αλληλογραφία του Δ/ντή του ΣΕΚ με το τελωνείο με
κοινοποίηση του πρακτικού παραλαβής στο ΥΠΕΠΘ , Δ/νση Οικονομικών , τμήμα Δ
(κ. Πασχαλίδη) .
Ο Δ/ντής έχει την ευθύνη και αναθέτει την τήρηση αρχείου εξοπλισμού των
εργαστηρίων σχετικά με τις ποσότητες και την κατάσταση λειτουργίας τους
(Γ2/4321/άρθρο 2 παρ. 1η).
4. Ο Δ/ντής του ΣΕΚ συγκροτεί από το προσωπικό των εργαστηρίων επιτροπές
προμηθειών , παραλαβής , απογραφής καταστροφής και διαγραφές εξοπλισμού
(Γ2/4321/άρθρο 2 παρ. 1ι) , οι οποίες πρέπει να ορίζονται στο βιβλίο πράξεων του
ΣΕΚ . Δεν πρέπει να υπάρχει πράξη διάλυσης συσκευών ή μηχανημάτων , αλλά
πράξη μετατροπής σε κομμάτια , για εκπαιδευτικούς σκοπούς .
Στον πρακτικό καταστροφής υλικών πρέπει να αναφέρεται ο χρόνος χρήσεως και
τα αίτια που έκαναν άχρηστο το υλικό . Να λαμβάνει γνώση του πρακτικού
καταστροφής η σχολική επιτροπή και τα υλικά αυτά να διατίθενται στην Δημοτική
Επιτροπή για εκποίηση .
5. Οι προτάσεις για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό υποβάλλονται από τον Δ/ντή του
ΣΕΚ ή ΣΕ προς το ΥΠΕΠΘ μέσω του γραφείου εκπαίδευσης ή προς κάθε άλλο
αρμόδιο φορέα μέσω της σχολικής επιτροπής .
6. Μετά από κάθε διάρρηξη στο χώρο του ΣΕΚ ή ΣΕ πρέπει να γίνεται απογραφή
και τα κλαπέντα ή καταστραφέντα υλικά να αναφέρονται γραπτά στη σχολική
επιτροπή , στο Δήμο , στην Αστυνομία , στον Προϊστάμενο γραφείου εκπαίδευσης
και στο ΥΠΕΠΘ , Δ/νση Οικονομικών Υποθέσεων τμήμα Δ .
7. Η αγορά εργαστηριακού υλικού απευθείας από το ΣΕΚ ή ΣΕ γίνεται :
α) Με ανάθεση μέχρι του ποσού 300.000 δρχ. β) Με πρόχειρο διαγωνισμό μέχρι το
ποσό 1.000.000 δρχ. και γ) Για ποσό πάνω από 1.000.000 δρχ γίνεται μειοδοτικός
δημόσιος τακτικός διαγωνισμός (Ν.1797 Τ.Α. 164/88 ) .Τα ίδια ισχύουν για ένα είδος ή
και περισσότερα .
8. Ο Δ/ντής του ΣΕΚ ή ΣΕ είναι υπεύθυνος για τον εργαστηριακό εξοπλισμό . Αυτός
υπογράφει για την παραλαβή του εξοπλισμού και αυτός στη συνέχεια τον χρεώνει
στον τομεάρχη και αυτός στον υπεύθυνο εργαστηρίου . Όλα αυτά γίνονται επίσημα
με την καταχώριση των υλικών στα βιβλία κινητής και ακίνητης περιουσίας του
ΣΕΚ ή ΣΕ .
9. Ο Δ/ντής του ΣΕΚ , οι υπεύθυνοι τομέα και οι υπεύθυνοι εργαστηρίου , σύμφωνα
με σχετική γνωμοδότηση της Δ/νσης προσωπικού Β/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει να
παραμένουν σε αυτό όλες τις εργάσιμες ημέρες και ώρες της κάθε βάρδιας .
10. Ολος ο εργαστηριακός εξοπλισμός του ΣΕΚ ή ΣΕ , από όπου και να προέρχεται ,
πρέπει να καταγράφεται στα βιβλία κινητής και ακίνητης περιουσίας και
αντίγραφο των πράξεων καταχωρίσεως , απογραφής , καταστροφής και
μετατροπής σε κομμάτια για εκπαιδευτικούς σκοπούς , πρέπει να κοινοποιούνται
στη σχολική επιτροπή , στη Δημοτική επιτροπή και στα οικεία γραφεία
εκπαίδευσης .